Hírek
2020. December 05. 09:00, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).
Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.
Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.
A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 22. 07:35, kedd | Belföld
Felújítás miatt négy hétre bezár a Keleti pályaudvar
Felújítás miatt augusztus 25-től négy hétre bezár a Keleti pályaudvar - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon hétfőn közzétett videóban.
2025. Július 22. 07:33, kedd | Belföld
Magyarország és Szerbia új kőolajvezetéket épít a két ország között
Magyarország, a rezsicsökkentés vívmányainak megóvása érdekében, új kőolajvezetéket épít Szerbiával, amely akár már 2027-ben működésbe léphet - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
2025. Július 22. 07:28, kedd | Belföld
Szijjártó Péter reméli, hogy az amerikai-orosz birkózó mérkőzések enyhülést hoznak a két ország kapcsolatában
A pingpong-diplomácia egyszer már bejött az 1970-es években, így remélhetőleg a kedden Budapesten rendezendő amerikai-orosz birkózó mérkőzések is enyhülést fognak hozni a két ország kapcsolatában
2025. Július 22. 07:24, kedd | Belföld
Társadalmi egyeztetésre bocsátották az Otthon Start hitel részletszabályait
A kormány társadalmi egyeztetésre bocsátotta a 3 százalékos otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletet - közölte a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-vel.