Hírek
2011. Szeptember 28. 07:21, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress
Kevesebb lesz a borravaló

Kevesebb pénz jut az idén a bormarketing pályázatokra, miután a termelés és a fogyasztás visszaesése miatt kevesebb jut a kasszába.
A minőségi bor fogyasztói ára tartósan magas, így a kampányok rendszeres fogyasztásra sarkalló üzenetének sikere is kétséges – írja a Világgazdaság.
Száznál is több vendéglő és borszaküzlet vett részt az első idei borszerdán a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kampányban. Az akcióhoz csatlakozó éttermek ezen a napon 50, a kereskedők pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adnak minőségi magyar fehérboraik listaárából. Simon Péter az Agrármarketing Centrum igazgatója azt mondta a lapnak: „szakmai vita folyt arról, hogy a vendéglátós borfogyasztást hogyan lehetne felfuttatni. Jelenleg ugyanis a kereskedelemben és a vendéglátásban erősen túlárazottak a borok. A bor azonban alapvetően nem drága cikk, a nemzetközi piacokon, például Németországban 1-5 euró körüli áron adnak egy palacknyi bort, ezért már jó közép, vagy akár felső kategóriás minőséget lehet kapni. Természetes, hogy erre egyéb költségek és adók is rárakódnak, mire a fogyasztóhoz kerül. A végén azonban azt látják, hogy sok esetben indokolatlanul drágul meg a bor”.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 23. 08:41, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a háborús pszichózis foglyul ejtette a lengyel kormány elméjét
A háborús pszichózis foglyul ejtette a lengyel kormány elméjét - írta Orbán Viktor miniszterelnök szerdán a Facebookon.
2025. Október 23. 08:39, csütörtök | Belföld
Október 23. - Felvonták a nemzeti lobogót az Országház előtt
2025. Október 22. 07:04, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország továbbra is készen áll az amerikai-orosz békecsúcs megrendezésére
Magyarország továbbra is készen áll az amerikai-orosz békecsúcs megrendezésére, ugyanis egyedül ez adna reményt az ukrajnai háború rendezésére, harctéri megoldás ugyanis nem lehetséges