Hírek
2019. Május 17. 07:19, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Nőtt az irányított légi járatok száma az első negyedévben

A HungaroControl adatai szerint a magyar légtérben 5,68 százalékkal nőtt az első negyedévben az irányított repülőgépek száma, a növekedés melletti légtérkapacitás szűkítés járatonként fél percnél kevesebb késést okozott.
Szepessy Kornél vezérigazgató csütörtökön sajtótájékoztatón ismertette: az első negyedévben a szolgálat 240 ezer légi járatot irányított, 5,68 százalékkal többet, mint 2018 azonos időszakában, és most először kését is okozott, 0,28 percest járatonként. Előrejelzése szerint a nyári menetrendi időszakban a légi irányítás miatt átlagosan járatonként fél perc késés keletkezhet, kevesebb az Európai Unió területén várható 0,7 percnél.
A légtér kapacitását azért csökkentették, hogy elkerülhető legyen az irányítókra nehezedő extrém forgalomterhelés - tájékoztatott.
Magyarország felett a Perzsa-öböl menti légitársaságok járatszáma jelentősen csökkent, ahogy kevesebb járatot közlekedtetett a Lufthansa-csoport és az Air France is, nőtt viszont az orosz járatok száma. A HungaroControl által kezelt koszovói magas légtérben áprilisban több mint tízezer járat közlekedett, 48 százalékkal több, mint tavaly áprilisban - tette hozzá Szepessy Kornél.
A vezérigazgató hangsúlyozta, elkerülhetőek lennének a késések, ha az európai légi forgalmat szervező Eurocontrol pontosabb adatokat szolgáltatna. Példaként említette, hogy 2018-ban a becsült forgalom kétszeresét kellett irányítania a HungaroControlnak.
A megoldás az lenne, ha a légitársaságok közölnék, mekkora flottával és mely útvonalakon repülnek majd, de a cégek a versenyhelyzetre hivatkozva nem adják ki ezeket az adatokat - mutatott rá a vezérigazgató. Ebben a helyzetben csak az irányítóképzés fokozásával és innovációval lehet csökkenteni a késéseket - vélekedett, megjegyezve: a légi cégek pár hét alatt képesek új járatot indítani, ugyanakkor egy irányító kiképzése 2 évet vesz igénybe.
Ebben a helyzetben Szepessy Kornél elmondása szerint a többi szolgáltató is igyekszik minél több forrást kutatás-fejlesztésre fordítani, hogy az irányító rendszerek megújításával javítsák a hatékonyságukat. A HungaroControl ebből a szempontból jó helyzetben van, mert évekkel ezelőtt saját K+F szekciót hozott létre, amely elkezdte a magyar forgalomirányító rendszer modernizálását.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 21. 07:24, kedd | Belföld
Mávinform: ismét korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok a Keleti pályaudvaron
Elhárították a hibát, ismét korlátozás nélkül közlekedhetnek a Keleti pályaudvarra érkező és az onnan induló vonatok - közölte a Mávinform a honlapján hétfőn kora este.
2025. Október 21. 07:23, kedd | Belföld
Orbán Viktor Szerbia elnökével tárgyalt
Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn hivatalában fogadta Aleksandar Vučićot, a Szerb Köztársaság elnökét - tájékoztatta az MTI-t a Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály.
2025. Október 21. 07:22, kedd | Belföld
Hozzájárulhat a veszélyhelyzet meghosszabbításához a parlament
Hozzájárulhat a veszélyhelyzet jövő májusig történő meghosszabbításához kedden az Országgyűlés, amely elfogadhatja a politikai erőszak terjedése elleni fellépésről szóló országgyűlési határozati javaslatot is.
2025. Október 21. 07:22, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: a nagy biztonsági kihívások megoldásában nem osztottak lapot az EU-nak
A világ előtt álló jelenlegi nagy biztonsági kihívások megoldásában nem osztottak lapot az Európai Uniónak, így jár az, aki háborúpárti álláspontot képvisel, aki szítja a feszültséget